prokejtarbete, beatles, uppgift - Forum

2010-12-21 13:02   Lina

Hej! jag går i 3:an på gymnasiumet och håller på med projektarbete. Jag tänkte skriva en uppsats om The beatles. Tänkte skriva lite fakta om bandet, meddlemarna osv. Även intervjua Beatles fans med frågor som "vad är din favorit låt med beatles". "första beatles minne"

Min fråga till er är, har ni något mer tips om hur jag kan göra uppsatsen lite roligare?? vill inte bara ha en massa fakta. Blir glad för alla ideér. :)


RE: prokejtarbete, beatles, uppgift
2010-12-23 00:40   S

Hur omfattande ska projektarbetet vara?

Låter som en intressant mix med fakta om bandet och intervjuer med fans. Med flera intervjuer med fans, med lite mer öppna frågor som gör det möjligt för de som svarar att svara fritt, på det sätt som de vill svara på frågorna, kan projektarbetet bli roligare och intressantare än bara fakta om bandet. Låta dem berätta om första mötet med bandet, om de kom ihåg nått speciellt t ex konsert, första gången de hörde nån låt osv. Det skulle få arbetet att lyfta, tror jag. Satsa lite tid på att få den delen att bli så innehållsrikt som möjligt så kommer ditt arbete säkert att bli mer intressant än bara massa fakta om bandet.


RE: prokejtarbete, beatles, uppgift
2011-01-12 16:22   Lina

TACK snälla, :)

ja tänkte det. Funderar på att göra kort-frågor till flera människor och sedan ta något riktigt inbitet fan och göra en längre intervju. Skulle dock behöva idéer på fler frågor, har någon någon ide, är jag grymt tacksam./Lina


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in