bara vissa kurser? - Forum

2011-05-24 22:13   jennie

jag indrar om man kan läsa vissa kurser, jag gick undersköteskeutbildning på gymnasiet men klarade inte alla kurser. Har nu läst till personlig assistent på folkhögskola och vissa av kurserna jag inte klarade på gymnasiet, men har svenska A naturkunskap A omvårdnad och sjukvård kvar, så frågan är den måste jag läsa hela utbildningen igen?


RE: bara vissa kurser?
2011-05-28 15:15   Susanne

Svenska A och Naturkunskap A är kurser som brukar finnas som enstaka kurser att läsa på komvux. Dem kan du söka till separat och läsa upp parallellt eller en i taget, beroende på när de ges på komvux i den kommun du är skriven i. Omvårdnad och sjukvård kan finnas som enstaka kurs på en del komvux, men inte alla. Om det finns en eller ett fåtal som vill och behöver läsa en kurs som inte går att söka separat, bara som kurspaket, kan det ibland gå att ordna så att de kan läsa ihop med de som går undersköterskeutbildningen. Ett alternativ kan vara att göra prövning i det som inte går att läsa i klassrum.

Kontakta komvux i den kommun du är skriven i så kan de hjälpa dig med hur du kan ta igen de kurser du inte klarat.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in