Studera i Debrecen - Forum

2011-03-09 22:09   Otmane

Hej !

Jag hoppas på att börja studera i Debrecen höst terminen 2011. Och jag ska snart ta antagningsprovet , men har inte riktigt förstått hur intervjun och antagningsprovet går till. Skulle uppskatta en simpel förklaring :)

Tack på förhand ..


RE: Studera i Debrecen
2011-03-20 10:21   Svar

Hej! Om du inte har haft provet än kan jag berätta att du först gör ett MCQ prov på 21 frågor där 8 av 21 ska vara rätt för att gå vidare till intervjun, jag gjorde provet den 13:e mars och där hade MCQ provet frågor om elektricitet, skelett-muskler och ädla gaser om jag kommer ihåg rätt. Efteråt får man vänta i typ 1 timme minst om du inte har tur och får 1:a eller 2:a plats för intervjun, jag fick vänta i 2 timmar tror jag.
I intervjun frågar dom bara om varför du vill bli läkare och sen vilka dina favoritämnen är, jag valde Org kemi och fysiologi så jag fick frågor om det. Adda gärna mig i msn "Yeyonesco_meltylancers@hotmail.com" om du vill fråga mer saker eller bara vill dela med dig idéer inför första dagen :)

Mvh;


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in