Redovisning på distans? - Forum

2018-10-24 19:13   Erik

Hej! Jag har läst ekonomiskt program på gymnasiet, och sen aldrig jobbat med det. Men skulle nu vilja hitta en relativt snabb kurs som jag kan ta på distans, vid sidan av mitt andra jobb, som inte är alltför dyr och inte alltför lång tidsmässigt. Jag tänker max ett halvår om möjligt. Någon eller några fysiska träffar kan vara ok. Jag antar att jag skulle kunna kallas gymnasieekonom redan nu, men jag skulle vill ha någon sorts yrkeskompetens som gör att jag kan starta egen firma hemifrån och ägna mig åt redovisning/bokföring. Kanske kunde kursen leda fram till att jag blir certifierad/får någon sorts bevis på att jag kan jobba med det eller liknande. Jag önskar alltså att det ska vara någon sorts eftergymnasial utbildning detta kanske motsvarande yh, dvs yrkesinriktad men över gymnasienivå. Vad har ni andra för tips och erfarenheter. Jag har alltså tänkt att starta typ en redovisningsfirma med bra priser. Det verkar finnas ett behov av detta. Kommentarer/reflektioner emottages tacksamt. MVH M


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in